onsdag 25 februari 2009

Då har Ipred röstats igenom

Det är tragiskt, på mer än ett sätt. Jag summerade mina direkta känslor i ett par kommentarer till detta inlägg.

Länk

Det här är vad jag sade:

#
David säger:
25 februari , 2009 vid 21:23

Jaha ja. Jag slutade ladda ner, och nu håller jag på med bojkotten. Laddar inte ner. Jag kommer inte ladda ner mer, men jag kommer definitivt att dra ner min filminköp med 90%.

Om det var något bojkotten lärde mig är det att jag inte behöver så mycket flimflams-underhållning [Tillägg: The onion slår huvudet på spiken.] som jag konsumerat hittills. Som jag köpt, inte laddat ner. Det finns så många aktiviteter där man skapar själv istället. Som är så mycket mer meningsfulla än att titta på underhållningsindustrins ytliga produkter.
#

Jag bör väl påpeka att jag med "kommer inte ladda ner mer" inte avser det som fortfarande är lagligt, som det jag skriver om här: http://www.detdemokratiskaverktyget.se/2009/02/nedladdning.html

David säger:
25 februari , 2009 vid 21:28

PS: Jag kommer fortsätta köpa böcker. Och jag köpte faktiskt Låt den rätte komma in i förrgår.

Kan någon snälla påpeka för henne att vi är många som både är stenhårt emot IPRED och Stenhårt anser att man ska betala för det man har glädje av? Liksom påpeka att det inte finns någon paradox? Och att för många av oss handlade nedladdning inte om piratkopiering, utan går att likställas med att gå in och testa ett par byxor i en provhytt för att se om det var rätt storlek. Jag vägrar stödja en industri som alltid försöker tvinga oss att köpa grisen i säcken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar